Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Skarby Krezusa - opis komiksu

Strona tytułowa komiksu
Tytuł polski:Skarby Krezusa
Tytuł oryginalny:The Treasury Of Croesus
Kod historyjki:D 94012
Ilość stron:24
Wydane:styczeń 1995
Wydanie w Polsce:Komiksy z Kaczogrodu 3 - Sknerus - Podróże Sknerusa McKwacza
Bohaterowie:Kaczor Donald, Magika De Czar, Siostrzeńcy, Wujek Sknerus
Opis:


Kod obrazka: DC AA1995B04
Magika ucieka pokonana ze Skarbca po jednej z kolejnych batalii. Gdy jeden z Siostrzeńców pyta, po co właściwie czarownicy Szczęśliwa Dziesięciocentówka, Donald stwierdza, że i on, i Magika są tak samo zachłanni i dążą, by być tak samo bogatym jak Krezus. Gdy centuś oburza się na te słowa, pada propozycja pójścia do muzeum na wystawę o antycznym władcy. Na wystawie dowiadują się, że Krezus wybudował Świątynię Artemidy. Profesor Zachłannis pokazuje kaczorom napis w lidyjskim, który zostaje błyskawicznie rozszyfrowany przez Siostrzeńców. Napis na kolumnie głosi, że Krezus, oprócz świątyni, ofiarował także bogom zawartość swojego skarbca. Niestety, informacja o lokalizacji znajduje się na innych kolumnach, które postanawia odnaleźć Sknerus. Wkrótce, po przemierzeniu całego świata, udaje mu się odnaleźć wszystkie kawałki kolumn oraz odbudować świątynię w miejscu, w którym stała pierwotnie. Gdy Siostrzeńcy rozpoczęli odszyfrowywanie napisu, profesor Zachłannis ukrył się niedaleko miejsca akcji, by móc im potem przeszkodzić. Jego plany psuje Donald, który zauważa go i przyprowadza do Sknerusa. Ten w złości zamiast laski zabiera jedną podpór podtrzymujących kolumny, co powoduje zawalenie się tychże niczym kostek domina. Dyziowi udaje się jednak odczytać cały napis, który jednak nie skrywał w sobie żadnej tajemnicy. Z ostatniej kolumny wypadły jednak monety – pierwsze na świecie. Na tych monetach znajdowała się jednak kolejna wskazówka, prowadząca do góry Boz Dag. Całą rozmowę słyszy Zachłannis, który zamierza uciec helikopterem – plan ten niweczy centuś, namawiając go do poruszenia blokady jednej z kolumn, co niszczy helikopter. Po dotarciu na szczyt Sknerus postanawia wysadzić szczyt wzgórza – w tym przeszkadza mu jednak armia turecka. Gdy profesor zamierza wręczyć mu pismo anulujące pozwolenie na wykopaliska, Sknerus wysadza cały szczyt. Rzeczywiście, pod nasypem znajdował się skarbiec króla Krezusa, wypełniony po brzegi monetami. Pod skarbcem znajdowało się jednak pomieszczenie z największym skarbem króla. Przed otwarciem, profesor ostrzega go, że Turcja wystąpi na drogę sądową, by zdobyć prawa do skarbu. Proponuje ugodę – Sknerus, w zamian za oddanie skarbu, dostanie to, co znajduje się za drzwiami – czyli pierwszą w historii monetę, którą wyprodukował król. Znajdujące się na ścianach malowidła ukazywały historię Kirke, która chciała ukraść pierwszą monetę, by móc zamieniać wszystko, co dotknie, w złoto. Bogacz oddaje tą monetę Magice, której ten amulet miał dać złoty dotyk – tak się jednak nie dzieje. Dzięki temu centuś udowadnia sobie i Siostrzeńcom, że to on jest najbogatszym kaczorem w dziejach.

Tym razem wersja podzielona na części ukazała się w Ameryce. Jest całkiem możliwe, że odbyło się to z powodu cenzury, gdyż jedynymi naprawdę zmienionymi kadrami są te z armią turecką.

DUCK:

Dedykacja jest schowana w gąszczu piany wylewającej się ze skarbca.

Hidden Mickey:Na stronie pierwszej, w kadrze trzecim szczurek ma spodnie myszona, a na stronie drugiej, w kadrze siódmym - kurczak nosi uszy Mikiego. Cała sylwetka myszki ukryta jest na stronie 18 (w kadrze 5) pośród tłumu żołnierzy.

najlepsza strona o najlepszym rysowniku!